Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /home/zhab/zhabenya.com.ua/www/catalog/controller/information/news.php on line 81 Перші кроки з Нумікон
life logo

(063)90 330 61

kyivstar logo

(096)54 060 47

mts logo

(066)11 799 97

Перші кроки з Нумікон

Перші кроки з Нумікон

Інструкція для самостійного застосування

Цей набір призначений для батьків та дітей з ціллю вивчення цифр в домашніх умовах. Для дітей віком від 3 до 5 років.

 

Підхід Нумікон розроблений з ціллю допомогти вашій дитині побачити зв’язок між числами.

Як правило, діти зазвичай дуже швидко зауважують візуальні закономірності і послідовності. 

 

Кожний вид фігурок Нумікон допомагає дітям побачити зв’язок між числами.

Ці зв’язки надають тверду основу для розуміння дітьми математики і , саме головне, їх здатність робити усне обчислення.

 

Цей підхід допоможе освоїти початкову математику, яка вивчається в садочку та школі.

Більшість людей, які добре володіють математикою, мають своє власне уявлення про числа і розуміння співвідношення чисел. Підхід Нумікон стимулює дітей до візуального сприйняття чисел і розуміння співвідношення між ними.

 

Підхід Нумікон надає одночасне сприйняття декількома органами почуттів.

За допомогою візуального спостереження і тактильного дотику ваша дитина буде вивчати, як деталі нумікон співвідносяться одна з одною. Ваша дитина практикується формувати числа руками і очима, коли вона складає фігури і різноманітні форми із деталей нумікон.

 

Фігури нумікон мають систему

Ви побачите, що отвори у фігурах нумікон влаштовані певним чином, у відповідності до чисел від 1 до 10.
Для кожного числа отвори організовані дуже простим способом – парами. Таким чином, коли фігури нумікон розкладені у порядку зростання, діти зможуть зауважувати важливі зв’язки між числами. Наприклад, кожне послідовне число на 1 більше чим попереднє і, відповідно, на 1 менше ніж наступне. Пізніше, за допомогою фігур нумікон ваша дитина зможе зауважити, як дві четвірки складаються у вісімку, а три двійки – у шістку.

 

Нотатки

Не дивлячись на то, що заняття на перший погляд достатньо примітивні, за їх допомогою діти знайомляться з важливими математичними ідеями, які є  основою для подальшого розуміння чисел. Ці ключові ідеї коротко викладені на кожній сторінці.

 

Мова

Математичні терміни, які ваш малюк зможе вивчити в процесі кожної вправи, виділені. Важливим є те, що діти навчаються застосовувати знайомі слова «перед» і «після» в математичному контексті, в якому це значення може бути дещо іншим.

 

Перед тим як ви почнете…

Вправи в цьому посібнику здатні допомогти вашій дитині набути тверді основи розуміння чисел. Проте, для досягнення найкращого результату, рекомендуємо прочитати наступне.

 

Підхід нумікон є тільки частиною практики вашої дитини з числами.

Важливо, щоб у доповнення до вправ з нумікон, ви розмовляли з вашим малюком про рахунок, практикували його, а також тренувались розрізняти цифри. Просіть дитину рахувати різні предмети навколо, включаючи отвори нумікон. Звертайте увагу дитини на всі зображення чисел навколо нам в повсякденному житті – номера будинків, сторінок, телефонів, чисел на дорожніх знаках, вітальних листівках, рахунку у грі (наприклад у футболі) і т.п.

 

Ваші діти проходять найбільш важливе навчання під час гри.

Важливо не поспішати в проходженні вашої дитиною вправ нумікон з цього посібника. Більш того, потрібно бути готовими до того, що ваша дитина буде експериментувати, придумувати свої власні ігри і загалом гратися фігурками, трубочкою і дошкою, навіть якщо вам це здається беззмістовним. Якщо ваша дитина з головою погрузилася  в свої експерименти з елементами посібника нумікон, можете бути певні, що ваша дитина навчається чогось цінного.

 

Показуйте приклади.

Коли ви хочете показати дитині нову вправу, почніть з прикладу. Почніть самі, потім дозвольте дитині продовжити самостійно, коли він зрозуміє що ви робите. Вчителі називають це «моделювання».

 

Не заставляйте дитину освоювати матеріал дуже швидко, дайте йому можливість повторювати дії, які він вже навчився. Постарайтесь, щоб ваші переживання про успіх всього заходу не передавались дитині, оскільки цим ви досягнете зворотного ефекту. Всім нам подобається повторювати дії, які в нас добре виходять. Діти в цьому плані – не виключення. Розділяйте радість дітей і заохочуйте їх, коли вони повторюють те, що в них добре виходить.

 

Давайте дітям гратись з фігурами нумікон самостійно, в той самий час поступово дотримуючись вправам.

На наступних сторінках ви знайдете декілька різних вправ (ігор!), які ви будете проходити разом з вашою дитиною використовуючи предмети, які входять в даний набір. Посібник розрахований на навчання терміном більше ніж рік. Вашій дитині також сподобається грати з предметами набору самостійно, і цей вид пізнавальної гри дуже важливий. За допомогою самостійної гри діти набувають впевненості та досвіду, які будуть важливі на наступних етапах, включаючи більш складні вправи.

 

Притримуйтесь послідовності, в якій вправи різних рівнів представлені у посібнику.

Дайте вашому малюку достатню кількість часу для самостійної гри, проходьте через різні рівні на карточках поступово, по порядку. Дайте дитині час відчути впевненість у виконанні кожної вправи перед тим як переходити до наступного. Дозволяйте дитині багаторазово повторяти те, що в нього добре виходить. Це дуже важливо для відчуття впевненості вашої дитини і для засвоєння ним свого світу.

 

Допоможіть дитині створити візуальне уявлення фігур нумікон

Фігури нумікон дають дітям візуальну картину чисел і співвідношення між ними. Виконання прав з предметами, які можна відчути руками, провокують розвиток образного уявлення у діток. Ви можете сказати дитині: «нехай твої пальці стануть твоїми очима» або «спробуй подивитись на фігури нумікон ‘в уяві’».

 

Також допомагайте дитині рахувати.

Лічба предметів (будь-чого і будь-кого) є дуже важливою частиною цих вправ. Почніть рахувати разом з дитиною, потім поступово залиште йому можливість все більше і більше рахувати самому – ваша дитина вчиться на вашому прикладі. Регулярно питайте «скільки в нас того чи того?» і поступово переходьте до лічби все більших і більших наборів.

 

Тримайте зіг-зіг книжку в полі зору

Зіг-зіг книжка нумікон є дуже важливим продовженням практики вашої дитини у виконанні вправ. Вона має дві сторони: на одній – числа, на іншій – предмети для лічби. Кожна група предметів в книжці пов’язана з відповідною фігурою нумікон. При спільній роботі над вправами, книжка завжди повинна бути у полі зору і під рукою у вас або вашої дитини.

 

Що в коробці

Дошка має розмір 10 на 10 і призначена для розміщення на ній фігур і трубочок нумікон. Вона використовується для багатьох вправ. Накладки використовуються для створення чотирьох різних об’єктів(образів) на дошці.

 

Тактильна сумочка

Ця сумка дуже важлива в нашому підході, який уявляє собою одночасне сприйняття декількома органами почуттів! Коли ваша дитина «доторкається» «числа» в сумочці, він подумки уявляє фігури нумікон. Це важливий крок в розвитку їх власного уявлення про числа.

 

Трубочки

На відміну від фігур, 52 трубочки мають всього чотири кольори. Це зроблено для того, щоб дати можливість дітям зіставляти не тільки за кольорами. Трубочки можуть використовуватись для складання різних композицій шляхом нанизування на шнурок чи викладанням на дошці. Також вони можуть бути розміщені в отворах фігур нумікон з ціллю побудови числових веж.

 

Числові карти

Ламіновані карти від 1 до 10 використовуються в більш пізніх вправах, коли діти вже знають форми нумікон.

 

Книжка зіг-зіг

Вона відіграє важливу роль в роботі вашої дитини з даним посібником. Як ви бачите, з однієї сторони вона має предмети для лічби, а з іншої – числа.

 

Пізнаємо фігури нумікон

 

Нотатки

Коли діти рухають, з’єднують і повертають фігури, вони пізнають важливі принципи форми і простору, які є основою геометричних форм, які будуть вивчатися пізніше. Діти також звертають увагу на розмір і геометрію фігур. Все це закладає основу для розуміння чисел.

 

Математичні терміни

Форма, перевернути, повернути, назви кольорів (помаранчевий, блакитний, жовтий, салатовий, червоний, бірюзовий, рожевий, зелений, фіолетовий, синій), різні положення; зверху, знизу, в, на

 

  1.    1. Давайте заповнимо усю дошку

 

  • - Використовуйте фігури нумікон, щоб повністю заповнити дошку
  • - Міняйте фігури, витягуючи їх із тактильної сумочки
  • - Обговорюйте, які фігури необхідні, щоб заповнити пустоти

 

  1.    2. Знайдіть подібну фігуру

 

  • - Розподіліть фігури в однакові набори
  • - По черзі вибирайте фігуру, яка є така ж, яку вибрав суперник
  • - Теж саме можна зробити, витягуючи таку ж саму фігуру із сумочки на дотик

 

  1.    3. Картинки з фігурок

 

  • - Складіть картинку з фігур у відповідності до зображення на накладці, попередньо поклавши накладку на дошку
  • - Покажіть дитині, як складати картинки і композиції з фігурок

 

  1.    4. І ще більше зіставлень

 

  • - Для кожної картинки в книжці зіг-зіг, знайдіть фігуру яка їй відповідає

 

Нотатки

Ви можете зауважити, що ваша дитина спонтанно називає фігури іменами чисел. На цьому ранньому етапі для дитини в першу чергу важливо сприйняття кольору і форми нумікон. Не зосереджуйтесь на підрахунку отворів чи в повторюванні назв чисел на цій стадії. Це прийде пізніше.

 

Математичні терміни

Такий самий, співпадають, знайти, визначити, назви кольорів (помаранчевий, блакитний, жовтий, салатовий, червоний, бірюзовий, рожевий, зелений, фіолетовий, синій)

 

Гра з формами

 

  1.    1. Послідовності на дошці

 

  • - Виберіть трубочки двох кольорів і викладіть з них почергову послідовність (наприклад червоний, зелений, червоний, зелений і т.д.) Чи зможе ваш малюк повторити теж саме? Періодично повторюйте цю вправу, змінюючи кольори?
  • - Потім попросіть дитину скопіювати, а потім продовжити вашу черговість

 

  1.    2. Нанизування черговості

 

  • - Нанизайте на шнурок послідовність з трубочок, кольори яких чергуються. Повторіть теж саме використовуючи інші комбінації кольорів.

 

Нотатки

Оскільки послідовність – це важлива ідея, на якій стоїть основа більшої частини математики, здатність розпізнавати, копіювати і створювати послідовність є не від’ємною частиною ранньої математичної практики дитини. В подальшому вона допоможе старшим дітям засвоїти алгебру.

 

Математичні терміни

Копія, наступний, перед, після, послідовність, назви кольорів

 

  1.    3. Знайди фігуру яка співпадає з формою

 

  • - Перший гравець складає на дошці форму з трубочок
  • - Другий гравець знаходить фігуру нумікон, яка співпадає з цією формою

 

  1.    4. Копіюй форми

 

  • - Кожний гравець збирає трубочки вибраного кольору
  • - Перший гравець складає на дошці зі своїх трубочок одну з форм нумікона
  • - Другий гравець складає таку ж саму зі своїх
  • - Повторюйте цю вправу, обираючи різні форми

 

Нотатки

Ця гра допомагає дітям вивчити і візуально уявити фігури нумікон без підрахунку їх отворів (що важливо для подальшого навчання усної лічби). Таке навчання може зайняти багато часу, так що чергуйте його з іншими іграми нумікон.

 

Почніть з більш простих форм і регулярно проводьте ігри до тих пір, поки ваша дитина не вивчить форми всіх фігур.

 

Математичні терміни

Копія, форма яка співпадає, такий самий, занадто багато, занадто мало, достатньо, недостатньо

 

  1.    5. Запам’ятай форму

 

  • - Покладіть по одній фігурі різних форм в тактильну сумочку
  • - Перший гравець витягає одну з фігурок, запам’ятовує її і передає другому гравцю
  • - Потім перший гравець складає таку ж форму з трубочок на дошці
  • - Другий гравець перевіряє, чи правильно перший гравець склав форму шляхом накладання фігури зверху
  • - Продовжуйте по черзі витягувати і збирати форми, поки фігури не закінчяться в сумочці

 

  1.    6. Ідеї для інших вправ

 

  • - Можливо, через деякий час ви забажаєте спробувати більш складні вправи, наприклад приведений нижче (починайте практикувати їх поступово, одне за другим, щоб не перенавантажити дитину). Попросіть дитину скласти інші, більш складні форми на дошці.

 

Нотатки

 

Послідвності і закономірності важливі, оскільки вони дають можливості дитині припустити, що відбудеться дальше. Напрацювання навичок копіювати, продовжувати існуючі і створювати нові послідовності чи форми потребують деякого часу. Тому виконуйте ці вправи періодично, в той самий час практикуючи інші ігри нумікон.

 

Математичні терміни

Копія, форма яка співпадає, такий самий, занадто багато, занадто мало, достатньо, недостатньо, наступний.

 

Впорядкованість

 

  1.    1. Впорядкування всього підряд

 

  • Знаходьте можливість впорядковувати повсякденні речі і іграшки по розміру, Іноді – по зростанню, а іноді – по зменшенню.

 

Нотатки

Перед тим як вчитись впорядковувати числа, діти повинні вміти порівнювати предмети різних розмірів і складати їх по порядку. Розповідаючи дітям лічилки і казки, в яких є об’єкти різних розмірів (наприклад «Три ведмедя»), ви допомагаєте дітям вивчати поняття маленький, менший, найменший, а також великий, більший, найбільший, які є невід’ємною частиною дитячого розуміння математики.

 

Математичні терміни

Використовуйте терміни, які описують розмір: маленький, менший, найменший, великий, найбільший; а також ті що описують порядок: перший, перед, після, наступний, поставити по порядку, між, останній.

 

Деякі діти можуть спонтанно називати фігури нумікон іменами чисел, но більшість дітей фокусуються на розмірі і формі.

 

Впорядкування фігур за розміром

 

  1.    1. Змішані фігури

 

  • Почніть з фігур, які відповідають числам від 1 до 6. Спочатку покажіть дитині, що потрібно робити – розкладіть фігури по зростанню самі. Потім змішайте їх і попросіть дитину розкласти їх за розміром, починаючи із самої маленької. Поступово додайте нові фігури, поки дитина не навчиться впорядковувати фігури від 1 до 10 самостійно.

 

  1.    2. Чого не вистачає?

 

  • Разом з дитиною викладіть фігури. Попросіть дитину відвернутись, а самі в цей час заберіть одну фігуру, залишаючи проміжок. Дитина повинна знайти фігуру якої не вистачає.

 

Нотатки

Не дивлячись на те що діти можуть спонтанно називати фігури нумікон іменами чисел, фокус повинен залишатись на порівнянні розмірів і форм фігурок. Порівняння є основою всіх видів виміру і всіх напрямків математики. Воно критично необхідне в повсякденному житті.

 

Математичні терміни

Використовуйте слова, які відносяться до розміру: маленький, менший, найменший, великий, більший, найбільший; а також ті що відносяться до порядку: перший, перед, після, наступний, впорядкувати, між, останній

 

  1.    3. Перестановки

 

  • Спочатку викладіть фігури по порядку. Один гравець відвертається, а інший переставляє дві фігури місцями. Перший гравець повинен вернути фігури в початкове положення. Потім гравці міняються місцями.

 

  1.    4. Інші ідеї

 

  • Ви можете почати виконання попередніх трьох вправ, використовуючи тільки фігури від 1 до 6 Поступово додайте інші фігури, як тільки у дитини буде з’являтись більше впевненості. Також ви можете обрати інший порядок і викладати фігури від найбільшої до найменшої.

 

Нотатки

Діти використовують своє розуміння послідовності для того, щоб визначити, що не так в порядку фігурок нумікон, і виправити її. Вміння розпізнавати послідовність і закономірність є ключовим в математиці.

 

Математичні терміни

Використовуйте слова, які відносяться до розміру: маленький, менший, найменший, великий, більший, найбільший; а також ті що відносяться до порядку: перший, перед, після, наступний, впорядкувати, між, останній

 

Використання імен чисел

 

  1.    1. Вправа з книгою зіг-заг

 

  • Коли ви будете рахувати предмети на картинках в книзі зіг-зіг, показуйте такі самі фігури нумікон і цифри на карточках.

 

  1.    2. Нумеруйте фігури

 

  • - Вкажіть на фігуру 1 і запитайте дитину «Якщо це 1, то що це?» і вкажіть на фігуру 2
  • - Вкажіть на фігуру 2 і запитайте дитину «Якщо це 2, то що це?» і вкажіть на фігуру 3
  • - Продовжуйте, поки дитина не назве всі фігури іменами цифр.

 

Математичні терміни

Слова, які відносяться до розміру і порядку (див.вище), а також: скільки, числа від 1 до 10

 

  1.    3. Давайте порахуємо «скільки»

 

  • - Розкладіть книгу зіг-зіг рівно на столі і приготуйте набори предметів для лічби (наприклад, гудзики або мушлі)
  • - Візьміть горстку предметів і порахуйте їх, по черзі складаючи біля числа в книзі
  • - Попросіть дитину викласти із предметів форму нумікон, яка відповідає числу, до якого ви тільки що дорахували.

 

  1.    4. Рахуйте отвори

 

  • - Виберіть будь-яку фігуру і порахуйте її отвори, вставляючи трубочку в кожне
  • - Тепер попросіть дитину найти фігуру на стороні зіг-зіг книги, яка містить цифри.
  • - Практикуйте цю вправу зі всіма фігурами так часто, як буде цікаво дитині.

 

Нотатки

Коли діти навчаються рахувати в перший раз, вони просто повторюють назву цифри. Потім вони навчаються вимовляти число для кожного предмета, який рахують, і усвідомлюють, що останнє число відповідає на питання «скільки всього»? Рахуючи отвори в фігурках, діти навчаються значенню кожного числа.

 

Математичні терміни

Імена цифр, скільки, більше, достатньо, менше, недостатньо, співпадають, знайти.

 

Використовуємо числа

 

  1.    1. Порахуйте фігури

 

  • Разом із дитиною викладіть фігури від 1 до 10 по порядку і розкладіть поряд з кожною відповідну цифру на карточці

 

  1.    2. «Відчувайте» число

 

  • Разом із дитиною викладіть карточки із цифрами від 1 до 10 по порядку. По черзі витягуйте із сумочки фігуру на дотик, називайте її і кладіть поряд з відповідною цифрою на карточці.

 

Нотатки

Крім зв’язку назв цифр з фігурами, діти також зіставляють фігури з написанням цифр. Цифри – достатньо складні символи для дитячого розуміння. Тому дітям необхідна обширна практика з ними за допомогою ігор.

 

Математичні терміни

Імена цифр, наступний, перед, після, більше, вище, менше, нижче, порядок

 

  1.    3. Якого числа не вистачає?

 

  • Грайте в «Чого не вистачає» (див вище), використовуючи цифри на карточках і фігури одночасно. Разом із дитиною викладіть фігури по порядку. Під ним покладіть відповідні цифри. Заберіть якусь фігуру чи будь-яку цифру. Другий гравець повинен сказати, чого не вистачає, і найти фігуру або цифру якої не вистачає.

 

  1.    4. Перестановки чисел

 

  • Грайте в «перестановки» з цифрами, а також з фігурами. Разом із дитиною викладіть фігури по порядку і покладіть під ними відповідні цифри. По черзі переставляйте фігури чи цифри (а можливо і те і друге). Другий гравець повинен визначити, що не так і виправити послідовність.

 

Нотатки

Прийде час, коли дитина навчиться вибудовувати цифри по порядку, не використовуючи фігури. Це складно до тих пір, поки діти не зрозуміють досконально відношення між числами (фігури нумікон допомагають досягти саме цього).

 

Математичні терміни

Імена цифр, наступний, перед, після, більше, вище, менше, нижче, порядок

 

Починаємо складати і віднімати

 

  1.    1. Числові вежі

 

  • Візьміть фігуру і покладіть її на дошку. В кожний отвір вставте трубочку. Потім виберіть фігури так, якщо їх скласти разом, результат збігся з початковою фігурою. Продовжуйте будувати числову вежу із різних комбінацій фігур.

 

  1.    2. Вводимо додаткові факти

 

  • Дотримуючись прикладу, який наведений вище, попросіть у дитини зібрати різні комбінації із двох фігур, які в сумі дають 10. Вашій дитині буде легше засвоїти цю вправу, якщо вона спочатку навчиться просто складати комбінацію із двох фігур.

 

Нотатки

Складання та віднімання краще всього вивчати на практиці, роблячи наголос на дії і слова, оскільки виписування дітьми сум на папері є неефективним на цьому етапі. Написання потрібно вводити пізніше, в школі, коли діти вільно володіють математичним поняттям складання і віднімання.

 

Такі вправи представляють складання за допомогою двох або більше фігур, щоб отримати одну велику. Діти будуть використовувати фігури в якості цілих чисел, а не рахувати в них отвори. Головне слово при виконанні складання – «разом». Попросіть дитину пояснити, що він робить, наприклад: «Я кладу 3 и 5 разом, щоб вийшло 8».

 

Математичні терміни

І, додати, разом, більше, виходить, рівно, подвоїти, таке саме число як, скільки

 

  1.    3. Скільки не вистачає?

 

  • Перший гравець обирає фігуру із тактильної сумочки
  • Другий гравець витягає на дотик фігуру меншого розміру і кладе наверх першої
  • Перший гравець повинен назвати число, яке означає різницю між двома фігурами, а також обрати відповідну йому фігуру, щоб перевірити результат.

 

  1.    4. Віднімання

 

  • Оберіть фігуру і зробіть вигляд, що «відняли один», закриваючи крайній отвір пальцями. Чи зможе ваша дитина найти фігуру, які співпадає з видимою частиною, яка залишилась? Коли дитина навчиться «віднімати один» від всіх фігур, повторіть вправу використовуючи різні фігури і віднімаючи різні цифри.

 

Нотатки

При відніманні «різницю» можна побачити порівнюючи дві фігури різних розмірів. У другому випадку, оскільки ми не можемо фізично забрати частину фігури, ми уявимо, що зробили це, ховаючи її частину. Головними словами для цих двох видів віднімання є «різниця між» і «відняти». Не забувайте дитину просити пояснювати, що він робить, і думати про фігури, як про цілі числа, не рахуючи отвори в них.

 

Математичні терміни

Відняти, менше ніж, різниця між, залишається, рівно, скільки, перевірити.

 

Замовити і придбати методику Нумікон завжди можна в інтернет-магазині Жабеня!